czwartek, 18 czerwca 2009

KANEBO - Informacje o marce - szczypta historii :-) ...

HISTORIA KANEBO COSMETICS
Uploaded with Avramovic Web Solutions ImageShack Hotspot
Japońska firma KANEBO to wielka korporacja skupiająca wiele marek na terenie Azji, której początek miał miejsce w 1887r. w Tokio.
Rozwój marki cechował niezwykły dynamizm przekształceń. W 1936r. wyprodukowano pierwsze luksusowe mydło z jedwabiem, co zapoczątkowało szybko biegnące zmiany, powstawały co raz to nowe oddziały produkcyjne w różnych zakątkach świata (np. laboratorium w Paryżu).
W 1794r. firma przybrała nazwę Kanebo Cosmetics LTD.
Na lata 1979-1981 datuje się pierwszy, największy rozwój sieci sklepów Kanebo w całej Europie (powstały oddziały w Londynie, Szwajcarii, Francji, Niemczech, Austrii).
W 1984r. dzięki działaniom laboratoriów Kanebo powstała pierwsza Bio szminka (Lady 80 Bio Lipstick), która niebawem została wystawiona w muzeum nauki w Londynie. W 1987r. szminka ta trafiła do chińskich sklepów.
Dalsze ''wynalazki'' posypały się już lawinowo, opracowano np nowe formuły kremów (Sensai EX ''la creme'').
Marketingowcy z firmy nie spoczęli na laurach i w rezultacie opracowali strategię skupiająca trzy koncepcje marketingowe, przede wszystkim skupiono się na prestiżu oraz dotarciu do jak największej rzeszy klientów za pośrednictwem różnych kanałów dystrybucji.W tym samym czasie powstała nowa szminka Long Lasting Lipstick pod marką T'estimo.

Ekspansja z roku 1997 objęła tereny Arabii Saudyjskiej.
Nowe formuły na bazie roślin otrzymały certyfikaty jakości.
W 1999r. powstały nowe oddziały w Stanach Zjednoczonych i Włoszech.
Nowo wybudowana fabryka w Szanghaju w 2000 roku rozpoczęła produkcję luksusowej linii Aqua ,która trafiła do chińskich sklepów oraz do domu towarowego Bergdorf Goodman usytuowanego w Nowym Jorku.
W 2003 roku ekspansja marki objęła 8 nowych krajów Europy wschodniej.
Przez ten czas marka przechodziła kilka zmian (ustanowiono w roku 2001 w Tajlandii Kanebo Cosmetics CO.), ostateczną, niezależną nazwę Kanebo Cosmetics INC. ustanowiono w maju 2004 (po odłączeniu od Kanebo Cosmetics LTD.)
Naczelne biuro oraz regionalne oddziały sprzedaży zostały zrestrukturyzowane zgodnie z zasadami oddzielnych kanałów dystrybucji. Rezultatem było 8 regionalnych siedzib i 49 spółek.
W 2005r. w Chinach wprowadzono produkty Kanebo do aptek.
W 2006r. firma weszła w skład grupy Kao Group.
Dzięki zagranicznym operacjom pozyskano 49 państw i nowych terenów.
Powstały dwie nowe marki Impress i Lunasol wydane na rynek chiński.
Wprowadzono nowość Beauty Analyzer 21D.
Zreorganizowano również 8 naczelnych siedzib i 68 spółek by wzmocnić wydajność sprzedaży na różnych kanałach dystrybucyjnych.

W tej chwili ekspansja marki obejmuje cały świat. Ich produkty dostępne są w firmowych sklepach, sklepach kosmetycznych (perfumerie), aptekach, domach towarowych i outletach.
Dzięki swoim planom marketingowym firma stanęła na mocnych podstawach z szerokim wachlarzem możliwości. Odpowiedziała również na potrzeby dzisiejszych czasów oferując produkty dopasowane dla każdego.
W Japonii (siedzibie firmy) działa również sklep internetowy oraz tele-sklep.
Aktualnie marka dostępna jest w 49 krajach, podzielone są one na głównych, priorytetowych odbiorców : Europę, Północną Amerykę, Chiny i Azję, w każdym z regionów działa indywidualna strategia biznesowa.
W Europie i Północnej Ameryce kosmetyki Kanebo dostępne są wyłącznie w luksusowych ''marketach'', perfumeriach.
W Chinach dostępne są w perfumeriach, luksusowych sklepach i aptekach, ponad to kosmetyki produkowane są względnie do wymogów azjatyckiej rasy.
Reszta Azji obejmuje indywidualne cele strategii według wytycznych stacjonujących w danym państwie firm.
Kanebo chce mianować się marką globalną i pod to układana jest jej strategia.


LUKSUSOWE MARKI PODLEGAJĄCE POD KANEBO
:
Uploaded with Avramovic Web Solutions ImageShack Hotspot
Impress, Lunasol, Twany, Lissage, T'estimo, Revue, SALA, KATE, Blanchir, Doltier, Evita, RMK, Suqqu, Dew, FairCrea, Allie, Media, Freshel.

Na Europę i Amerykę Pn przewidziano jedynie linię Kanebo Sensai
.

FILOZOFIA KANEBO
:
- misja: wzbogacić życie ludzi o piękno
- wartości: rozwijać innowacyjne produkty oraz poprawiać jakość usług aby zadowolić konsumentów.
- wizja: wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumenta aby stać się wyrozumiałym partnerem co zakłada jasną i dobrze prosperującą przyszłość.

Sloganem firmy jest ''Poczuj własne piękno''
Kanebo chce dzięki swoim kosmetykom sprawić abyśmy odkryli własne, indywidualne piękno, aurę ,która nas otacza. Firma dba o rozwój odkrywając nowe formuły i dbając o jakość produkowanych kosmetyków.
Zadaniem jest uszczęśliwianie konsumenta i wprowadzenie do jego życia poczucia piękna.
Firma zaangażowana jest również w program ochrony środowiska.

W kolejnym poście testy kolorówki KANEBO SENSAI :-)


Komentarze (1):

Anonymous Anonimowy pisze...

Coś dla mnie :)
Kocham Kanebo i uważam, że mają jedne z najlepszych pudrów i podkładów jakie uzywałam :)

Pozdrawiam
Tanyia

18 czerwca 2009 16:17  

Prześlij komentarz

Subskrybuj Komentarze do posta [Atom]

<< Strona główna